Rabu, 2 Februari 2011

Tanggal 28 Januari 2011












Dalam kehidupan kita, hari demi hari yang berlalu adalah sejarah dalam kehidupan. Sama ada suka atau tidak, kita pasti melaluinya. Peredaran masa bererti peredaran usia. Makin jauh masa berlalu, makinbertambah usia. Begitu juga dengan kehidupan saya. Hari-hari terus berlalu. Sekarang 2011. Cepat sungguh masa beredar meninggalkan sejuta sejarah yang perlu sentiasa dikenang. Tanggal 28 Januari 2011, Jumaat -anak-anak membuat kejutan. Mengajak saya dan suami makan di luar. Konon ke KFC. Memandangkan suami kurang berminat dengan restoran makanan segera itu, lokasi terpaksa diubah. Ke Food Court TESCO!! Malam itu, seorang putera dan 3 puteri saya bergabung tenaga meraikan ulang tahun perkahwinan saya dan suami yang ke-21!!
Terima kasih atas keperihatinan. Rupa-rupanya perancangan ini telah dibuat sejak 2 minggu lalu. Si abang dan Si kakak membuat perancangan cukup rapi. Termasuk membuat tempahan kek Chees yang cantik dari Changloon. Saya tahu harganya juga pasti mahal. Sebenarnya ini merupakan saat yang paling membahagiakan saya. Sungguh saya tidak menyangka keempat-empat anak kesayangan saya iniakan meraikan kami dalam satu majlis yang ringkas tapi penuh makna. Sebagai ibu, saya tidak pernah meminta apa-apa. Saya cuma berharap agar anak-anak saya akan terus membesar sebagai anak-anak yang soleh, yang cemerlang sahsiah dan tingkahlaku, yang berjaya di dunia dan akhirat, yang sentiasa menyayangi keluarga mereka, agama mereka dan mengingati dari mana mereka datang. Itulah sebenarnya harapan saya; yang menjadi doa saya saban waktu.
Apapun... terima kasih anak-anakku. Moga kita terus kekal sebagai sebuah keluarga yang bahagiaselama-lamanya. Kalianlah sumber inspirasi seorang ibu dan bapa. Tanpa kalian, siapalah saya!! "Mak sayangabang, kakak, kaklang and aadik. Love u all". Mum and Dad

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

DIARI SEORANG PESARA 3

Menjadi seorang pesara, rutinnya hanya di rumah. Menyiapkan tugas-tugas hakiki sebagai suri rumah. Tidak ada bezanya. Cuma dulu banyak ma...