Ahad, 18 April 2010

TERUSKAN : PERJUANGAN ANDA BARU BERMULA

Sudah lebih 3 bulan, 2009 melabuhkan tirai. Namun hanya hari ini saya berkesempatan menulis semua dalam blog ini. Sudah agak lama saya berangan-angan untuk mencoretkan sesuatu dalam blog ini. Sayangnya kekalutan dalam menguruskan kerja harian saya sering tidak berkesempatan. Namun, biarlah lewat asalkan saya tidak pernah melupakan blog yang saya bina khusus untuk teman-rakan serta anak-anak didik yang sentiasa saya kasihi.

Baru 2 - 3 hari lepas, saya menerima berita gembira daripada anak-anak didik SMK Sultanah Bahiyah tahun 2009. Kegembiraan ini tidak dapat saya sembunyikan. Apa pun tahniah kepada semua yang berjaya mendapat tempat di Matrikulasi. Masing-masing menghubungi saya dengan nada cukup gembira. Apa lagi yang diimpikan oleh seseorang pelajar selain peluang-peluang tersedia untuk mengorak masa depan ke arah kerjaya yang lebih mencabar?

Saya ingin merakamkan pesanan agar semua yang mendapat peluang melanjutkan pelajaran, akan terus memperjuangkan nasib dan masa depan. Sudah sering kita lihat puteri-puteri Bahiyah berada di kemuncak ketika berada di IPT - semua ini kerana usaha yang dilakukan. Saya ingin mengambil kesempatan ini untuk melahirkan keinginan dan hasrat saya kepada seluruh warga Bahiyah yang berjaya ke menara gading - Jom Kita Cipta Kejayaan Demi Kejayaan Kerana Tidak Akan Terhasil Kejayaan Tanpa Usaha Yang Berterusan. Mari kita mulakan. Dan permulaan itu adalah dari langkah anda ke mana-mana juga institusi bermula pada hari pertama anda menjejakkan kaki.

Salam kasih dari saya, Anda pasti berjaya!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

DIARI SEORANG PESARA 3

Menjadi seorang pesara, rutinnya hanya di rumah. Menyiapkan tugas-tugas hakiki sebagai suri rumah. Tidak ada bezanya. Cuma dulu banyak ma...