Khamis, 26 Januari 2012

2012 - SEBULAN BERLALU

Cepat sungguh masa berlalu. Sedar atau tidak, mahu atau sebaiknya hari ini Januari 2012 sudah menginjak ke angka 26. Bererti ada lebih kurang 5 hari sebelum Februari datang menjengah. Begitulah peredaran masa. Cepat atau lambat pasti akan berlari meninggalkan kita. Cuma, kadang-kadang saya sering tertanya apakah yang telah saya lakukan sepanjang 26 hari yang berlalu itu? Menulis..., tidak banyak pula yang saya hasilkan. Membaca? Adalah satu dua buku yang saya khatam, selainnya hanya artikel-artikel pendek. Entah apalah yang saya sibukkan, saya sendiri kurang arif. Cuma awal Januari lalu saya terlibat mengendalikan Oreintasi Tingkatan 1 sepenuhnya selama 3 hari - siap saya berada di sekolah sehingga 5.00 ptg. dari 3hb hingga 5hb.

Minggu berikutnya saya mengendalikan pula Orientasi Pelajar Tingakatan 4 - memberi pendedahan berkaitan personaliti dan pemilihan kerjaya. Ditambah dengan mesyuarat HEM serta mengendalikan pula Kursus Kepimpinan Pengawas Fasa 1. Demikiannlah kesibukan dalam menguruskan kerja. Namun dalam kekalutan itu, saya sempat juga menguruskan pemakaian uniform PRS - perbincangan dengan PK HEM dan permohonan kepada Pn. Pengetua, mencari kedai yang dapat menyediakan kain secukupnya untuk 40 orang ahli PRS - yang akan berpakaian lengkap purple tua dan muda mulai 6 Februari ini.

Cuma satu yang saya harapkan - semoga ahli-ahli PRS saya akan menjadi 'role model' kepada yang lain. Dapat membantu sekolah dan menjadi insan yang berguna untuk diri sendiri dan orang lain. Insya'Allah!!!



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

DIARI SEORANG PESARA 3

Menjadi seorang pesara, rutinnya hanya di rumah. Menyiapkan tugas-tugas hakiki sebagai suri rumah. Tidak ada bezanya. Cuma dulu banyak ma...