Isnin, 9 Mei 2011

Manisnya Menjadi Gadis

17 April 2011

Program bersama Prof.Madya Dr. Saedah A. Ghani Pensyarah daripada Univeristi Sains Islam Malaysia. Beberapa hari sebelumnya saya dihubungi Faezah, aunselor pelatih USIM yang berpraktikum di Pejabat Kebajikan Masyarakat Kota Setar.

Menyedari betapa pentingnya kesedaran insaniah diserapkan di jiwa setiap anak SMK Sultanah Bahiyah, saya berbincang dengan PK Hem. Alhamdulillah, PKHem membawa pula usul dan cadangan tersebut kepada pihak pengurusan – Puan Pengetua. Dan akhirnya program duajam itumenjadi realiti.

Saya senang jika anak-anak SMKSB sentiasa diingatkan – kerana menjadi kewajiban kita saling mengingati memandangkan kita makhluk baharu – mudah terleka dan terlupa. Sebenarnya kadang-kala kita sering kali terlupa bahawa kita insan yang cukup istimewa. Cuma sesekali keistimewaan itu kita biarkan dikotori orang lain. Maka jadilah kita orang yang rugi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

DIARI SEORANG PESARA 3

Menjadi seorang pesara, rutinnya hanya di rumah. Menyiapkan tugas-tugas hakiki sebagai suri rumah. Tidak ada bezanya. Cuma dulu banyak ma...