Ahad, 20 Mac 2011

Kebersihan Fizikal dan Mental

Semua orang bercakap pasal kebersihan. Cikgu, emak, bapak, kawan-kawan malah dalam Islam sendiri. Hari ini pun pagi-pagi lagi cikgu dah membebel pasal kebersihan. Apalah yang pentingnya sangat kebersihan sampai semua orang nak bercakap pasal perkara yang sama???Kalaulah boleh difikir perkara lain, baik cerita pasal tsunami ke, pasal fb ke, tentu lagi seronok n ramai peminat. Ni...,nak cerita bab yang memeningkan kepala. Kenapa semua orang suka cakap pasal kebersihan??

Kalau ikutkan ada kebersihan banyak sebab. Kata kawan-kawan bila time sembang, kebersihan boleh jadikan otak kita bersih. Cakap pun bersih. Pakaian bersih. Fikir bersih. Apa pun bersih le. Betoi ke?? Mudah terima orang lain, tidak berperasangka buruk maksudnya tak ler.. dengki kat orang (macam tamak ke, suka mengumpat, kata ke, cemburu ... gitu le). Bila mental kita bersih dengan sendiri kita jaga fizikal - badan, rupa, penampilan - mudah didampingi dan akan disenangi. Betoi ke?? Kata orang lagi bile semuanya dah bersih tindakan juga akan menjadi lebih bersih. Tidaklah buat perkara-perkara yang tidak munasabah, lepas ni mungkin cikgu pun tak perlu berucap panjang dan telinga pun tak payah berasap lagi!!

Apa pun ingat-mengingati itu penting untuk kita orang Islam!!!

1 ulasan:

  1. I like what you guys tend to be up too. This type of clever work and exposure!
    Keep up the very good works guys I've included you guys to our blogroll.

    my page :: Sessel mit Aufstehhilfe - sbdcdev.com -

    BalasPadam

DIARI SEORANG PESARA 3

Menjadi seorang pesara, rutinnya hanya di rumah. Menyiapkan tugas-tugas hakiki sebagai suri rumah. Tidak ada bezanya. Cuma dulu banyak ma...