Khamis, 6 Disember 2012

TOLONG DOAKAN DIA UNTUK KAMI

Aku cuma punya adik-beradik - setelah kedua ibubapa yang sangat aku cintai meninggalkan kami beberapa tahun lalu.  Dari 8 beradik semuanya, aku cuma punya dua adik - kedua-duanya lelaki, dua kakak setelah seorang meninggalkan aku dan seluruh keluarga pada tahun 2007 serta seorang abang (yang sulung terlebih dahulu pergi kurang lebih 16 tahun dahulu).

Inilah keluarga kecil kami yang di dalamnya penuh mekar dengan kasih sayang.  Tiada yang lebih penting dan utama selain ikatan kasih sayang itu.  Namun, rasanya aku tidak sanggup untuk kehilangan seorang lagi insan yang begitu bererti dalam hidupku - Alimatun Saadah (kakak sulungku yang kini terlantar sakit di Hospital Pulau Pinang).

Terkedu tika melihat badannya dibaluti pelbagai wayar.  Dengan keluhan dan rengekan kecil akibat kesakitan.  Mana mungkin kami adik-beradik berasa senang hati.  Dan tika ini, kesatuan dalam keluarga kami ternyata begitu kental - semua berkumpul dan berkampung untuk mendoakan seorang insan yang kami sayangi.  

Tolong doakan dia untuk kami kerana kami masih memerlukan dia di sisi!!

1 ulasan:

DIARI SEORANG PESARA 3

Menjadi seorang pesara, rutinnya hanya di rumah. Menyiapkan tugas-tugas hakiki sebagai suri rumah. Tidak ada bezanya. Cuma dulu banyak ma...