Sabtu, 28 Januari 2012

28 JANUARI 2012 – ULANG TAHUN KE – 22




Izinkan saya berkongsi sedikit kegembiraan dan rasa syukur saya di ruangan ini. Bukanlah rasa kebanggaan namun lebih kepada ‘terima kasih’ yang tidak ternilai atas segala yang dianugerahkan Allah SWT. Hari ini sebenarnya genap 22 tahun usia perkahwinan saya dan suami Mohammad Sobri Daud. Sepanjang detik perjalanan itu, banyak benar cerita suka duka, susah-senang yang telah kami tempuhi bersama. Alhamdulillah, kami berjaya juga mengharunginya hingga ke detik ini.


Jika diimbas kembali nostalgia sepanjang 22 tahun dahulu, saya dan suami tidak mempunyai apa-apa. Lantaran kami bukanlah dilahirkan dalam sebuah keluarga yang kaya-raya. Kehidupan yang serba sederhana. Alhamdulillah, sekarang rasanya kami sedikit selesa – ada anjakan paradigm dalam kehidupan berkeluarga. Anak-anak semuanya sudah menginjak ke alam dewasa. Mawardi yang lahir sebulan sebelum ulang tahun pertama perkahwinan kami kini sudah berusia 21 tahun. Insya’allah jika diizinkan Allah SWT hujung tahun ini Mawardi akan menamatkan pengajian Ijazah Pertamanya dalam bidang Pengurusan Matematik. Manakala Farhana yang lahir 3 tahun selepas Mawardi kini sedang mengikuti kelas Foundation di Multimedia Universiti Cyberjaya dalam bidang Perakauan. Fatin Naimah sudahpun berada di tingkatan Empat manakala Farah Izzati Tingkatan 2.

Dari segi kerjaya saya yang bermula sebagai seorang guru sekolah rendah kini sudah memiliki segulung ijazah dan suami juga rasanya cukup selesa dengan pekerjaannya sebagai Penyelia Kewangan di BERNAS. Saya ingin mengucapkan kesyukuran ini kepada Allah SWT atas segala nikmat yang diberikanNya. Moga warna-warna kebahagiaan akan terus bersama kami sehingga detik kehidupan kami terhenti. Terima kasih Ya Allah atas segala yang Kau berikan untuk kami sekeluarga. Alhamdulilah.

1 ulasan:

  1. JAH,SELAMAT ULANG TAHUN PERKAHWINAN, SEMOGA TERUS DIANUGERAHKAN KEHIDUPANG YANG BAHAGIA DAN SEJAHTERA.

    BalasPadam

DIARI SEORANG PESARA 3

Menjadi seorang pesara, rutinnya hanya di rumah. Menyiapkan tugas-tugas hakiki sebagai suri rumah. Tidak ada bezanya. Cuma dulu banyak ma...