Rabu, 17 Ogos 2011

CERITA RAMADAN 2 :PEPERIKSAAN PERCUBAAN


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


Barangkali belum terlambat untuk cikgu mengucapkan selamat menghadapi peperiksaan percubaan SPM 2011 kepada anak-anak murid cikgu. Ada lagi 6 hari termasuk esok dan 5 hari sebelum berhari raya.

Bagi cikgu menghadapi peperiksaan dalam bulan puasa merupakan suatu bonus. Selain dapat bangun pagi tanpa masalah, waktu rehat juga boleh digunakan untuk study sepenuhnya. Buatlah sehabis baik untuk membolehkan semua anak cikgu mendapat keputusan yang baik. Percubaan ini menjadi kayu pengukur untuk melihat sejauh mana anak-anak telah membuat persediaan. Jika keputusan bagus, maka kekalkan momentum yang telah ada. Jika sebaliknya, bererti anak-anak ada masa lebih kurang 3 bulan sebelum menghadapi peperiksaan sebenar untuk SPM dan sebulan lebih untuk PMR.

Lakukan sesuatu bagi mencipta sejarah sendiri. Hanya kita yang berupaya mengubah nasib kita bukan orang lain. Guru-guru dan ibu bapa hanya menjalankan satu amanah yang telah diberi. Anak-anaklah yang akan mencorak nya. Maka, jangan berlengah lagi. Ayuh kita mulakan dengan semangat ramadan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

DIARI SEORANG PESARA 3

Menjadi seorang pesara, rutinnya hanya di rumah. Menyiapkan tugas-tugas hakiki sebagai suri rumah. Tidak ada bezanya. Cuma dulu banyak ma...