Isnin, 10 Mei 2010

KEJAYAAN TIDAK MENGENAL USIA

Sebenarnya malam sudah semakin dinihari. Cikgu baru sahaja sampai ke rumah selepas mengikuti slot malam Program Pengurusan Bakat Pelajar anjuran bersama IAB Cawangan Utara dan Jabatan Perkhidmatan Awam. Begitu teruja cikgu ingin berkongsi dengan pelajar tentang personalia yang terlibatn dalam slot malam ini. Dengan usia yang begitu muda Encik Mohd. Shafik Firdaus Hasbullah adalah seorang individu yang patut dikagumi oleh bukan sahaja saya sebagai seorang guru, malahan semua pelajar boleh menjadikan beliau sebagai idola. Usianya masih muda - 26 tahun sudah menjawat jawatan Ketua Penolong Pengarah Bahagian Skim Perkhidmatan Awam, Jabatan Perkhidmatan Awam. Penyampaiannya bersahaja dan cikgu berasa alangkah baiknya jika yang berdiri di hadapan cikgu adalah anak-anak didik cikgu. Begitu besar ertinya kejayaan buat beliau. Di usia muda beliau telah memegang ijazah kedua dalam bidang kejuruteraan.

Anak-anak cikgu, sebenarnya kejayaan tidak pernah mengenal usia. Sesiapa sahaja yang berusaha kejayaan pasti milik mereka. Marilah kita jadikan beliau sebagai penggerak semangat dan idola untuk melangkah lebih jauh ke hadapan. Mari, ayuh dan kita mulakan sekarang..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

DIARI SEORANG PESARA 3

Menjadi seorang pesara, rutinnya hanya di rumah. Menyiapkan tugas-tugas hakiki sebagai suri rumah. Tidak ada bezanya. Cuma dulu banyak ma...