Ahad, 3 Julai 2011

Jadi Positif Apabila Dikelilingi Orang-orang Yang Positif

Mahukah anda menjadi orang yang positif? Sentiasa berfikir untuk bergerak maju ke hadapan? Namun, bagaimanakah caranya? Sedangkan dihadapan kita penuh dengan pelbagai onak dan ranjau yang begitu menyakitkan.Sebenarnya apabila anda dikelilingi orang-orang yang positif anda juga boleh menjadi positif. Namun, apabila anda jauh dari orang-orang yang begini maka jiwa anda akan jadi kosong dari roh hidayah dan kekuatan spiritual yang genuine.

Sebenarnya apabila anda rapatkan diri dengan orang-orang yang berfikiran positif ini, maka anda akan terkena tempias roh hidayah sehingga menjadikan anda rajin seperti mereka. Daya tahan diri anda melawan nafsu jahat, melawan sifat malas dan apa saje sifat negative akan jadi lebih kuat seterusnya tanpa anda sedar anda telahpun menjadi seorang insan yang hebat... Malah anda telah dan akan berjaya mengatasi rasa malas yang anda miliki.

Maka, carilah orang-orang yang sentiasa berfikir secara positif untuk kecemerlangan diri anda kerana mereka akan memimpin anda menuju jalan ke puncak.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

DIARI SEORANG PESARA 3

Menjadi seorang pesara, rutinnya hanya di rumah. Menyiapkan tugas-tugas hakiki sebagai suri rumah. Tidak ada bezanya. Cuma dulu banyak ma...